1950'lerde, Eamesler mimarlık ve modern mobilya tasarımında çalışmalarına devam etti. Daha önce kalıplanmış kontrplak çalışmalarında olduğu gibi, Eamesler cam elyaf mobilya, plastik reçine sandalyeler ve Herman Miller için tasarlanan tel örgü sandalyeler gibi teknolojilerin öncülüğünü yaptı. En başından beri, Eames sandalye genellikle Charles Eames tarafından listelenmiştir. 1948 ve 1952'de Herman Miller katalogları birleştirdi, sadece Charles’ın adı listelendi, ancak Ray’ın çok derinden dahil olduğu ve birçok projede kocasıyla eşit bir ortak olduğu anlaşıldı. Ağustos 2005'te Maharam kumaşları Eames tarafından tasarlanan kumaşları yeniden piyasaya sürdü; Deniz Şeyler (1947) desen ve Nokta Desen. 1947'de Modern Sanatlar Müzesi’nin “Basılı Kumaş Yarışması” için Dot Pattern tasarlandı. Eames kumaşları çoğunlukla Ray tarafından tasarlandı ve Time-Life Tabureleri gibi. 1979'da, Kraliyet İngiliz Mimarlar Enstitüsü, Charles ve Ray’ı Kraliyet Altın Madalyası ile ödüllendirdi. Charles’ın ölümü sırasında, son yapımları olan şey üzerinde çalışıyorlardı, 1984'te üretime giren Eames Sofa.
Charles ve Ray, Charles’ın fotoğrafa olan ilgisini 125 kısa filmin yapımına yönlendirdi. İlk filmleri olan bitmemiş Travel Boy (1950), On of Powers of (1977'de yeniden yayınlandı), 1982'deki son filmlerine, sinemasal çalışmalarında fikirlerin çıkış noktası, deney ve eğitim için bir araç oldu. . Çift, oyuncaklarını ve kültürel eserleri seyahatlerinde toplamak gibi ilgi alanlarını belgelemek için sık sık kısa filmler yaptı. Filmler ayrıca sergilerini asma veya klasik mobilya tasarımları üretme sürecini de kaydeder. Diğer filmlerinden bazıları daha entelektüel konuları kapsar. Örneğin, bir film, bir park yerinin döşenmesi üzerinde hareket eden filme sabun köpüklerinin bilerek sıradan konusunu kapsamaktadır. Ten’in güçleri (fizikçi Philip Morrison tarafından anlatılan), yeryüzünden evrenin kenarına görsel olarak yakınlaştırma ve daha sonra bir karbon atomunun çekirdeğine mikroskobik olarak zumlama yoluyla büyüklük derecelerinin dramatik bir gösterisini verir.
Eamesler ayrıca bir dizi sergi tasarladı ve tasarladı. Bunlardan ilki, Mathematica: Bir Sayılar Dünyası … ve Ötesi (1961), IBM tarafından desteklendi ve sergilerinden yalnızca biri hala varlığını sürdürdü. Mathematica sergisi hala bilim popülerleştirme sergileri için bir model olarak kabul edilmektedir. Bunu bilgisayar perspektifi: Bilgisayar çağının geçmişi (1971) ve diğerlerinin yanı sıra Franklin ve Jefferson (1975–1977) Dünyası izledi.
Charles ve Ray Eames’in tasarım ofisi, Los Angeles, Kaliforniya’daki 901 Washington Bulvarı’nda eski Bay Cities Garage’da , kırk yıldan fazla (1943–1988) görev yaptı. Yıllar boyunca, çalışanları arasında saygın tasarımcılar vardı: CommArts, Inc.’in eş başkanları Henry Beer ve Richard Foy; Don Albinson; Deborah Sussman; Annette Del Zoppo; Peter Jon Pearce; Harry Bertoia; ve II. Dünya Savaşı sırasında Eamesler için Baş Mühendis olan Gregory Ain.
Eames ürünleri de 1950'lere kadar Washington Bulvarı’nda üretildi.Kalıplanmış kontrplak DCW (Yemek Sandalyesi Ahşap) ve DCM (kontrplak koltuklu Yemek Sandalyesi Metal) (1945); Eames Lounge Başkanı (1956); Alüminyum Grubu mobilya (1958); Charles’ın arkadaşı, film yönetmeni Billy Wilder için tasarlanan Eames Chaise (1968); erken bir güneş enerjisi deneyi olan eğlenceli Do-Nothing Machine (1957); ve bir dizi oyuncak.
1943'te Ray ve Charles bir bacak ateli geliştirdi. Bu, II. Dünya Savaşı savaş bölgelerinde görev yapan tıbbi memurlara verilen yanıtın, acil durum nakil splintlerine duyulan ihtiyacı bildirdiği yönündeydi. Eamesler atellerini ahşap kaplamalardan oluşturdular, bunlar bir reçine tutkalıyla bir araya getirildiler ve ısı ve basınç içeren bir işlem kullanarak bileşik eğriler halinde şekillendirildiler. Dairenin misafir yatak odasındaki mobilya için kullandıkları malzemeyi kullanarak. Kontrplak atellerinin uygulanmasıyla, kan dolaşımının bozulmasından dolayı kangrene neden olan yan etkileri olan problemli metal traksiyon atellerini değiştirebildiler.
Yorumlar
Yorum Gönder